Workout Challenge
PUBLICERAT: 2014-08-31 17:08:31 Inspiration

Workout Challenge - 30 Days
 
Idag bestämde jag mig för att göra en "workout challenge" på 30 dagar. Utmaningen består av att äta nyttigt, inga kakor/godis/läsk nada, på en månad. Det kommer bli en svår utmaning men jag kommer att ta varje dag som den kommer.
Träna enligt ett schema jag gör upp från dag till dag. Anledningen till att jag inte gör upp hela träningsschemat en dag är för att jag känner från dag till dag vad jag är intresserad av att träna just den dagen. Annars blir det lätt att man inte alls känner för just det man bestämde tidigare i veckan.
 
Idag har jag tränat Konditions intervaller med olika stationsövningar.
 
Steg 1
1 min - Hopprep
1 min- Burpees
1 min - Jumping Jacks
10 sek vila
1 min - Mountin Climbs
1 min - Höga knän
x1
 
Steg 2
30 sek - Hopprep
30 sek - Burpees
30 sek- Jumping Jacks
10 sek vila
30 sek - Mountin Climbs
30 sek - Höga knän
x 3
Det är första gången jag tränar med det här upplägget, stations intervaller med kondition som målet för första gången. Har tidigare gjort backintervaller men aldrig att "jobba på samma ställe". Väldigt roligt och man blir både svettig och andfådd. Har alltid varit lite kritisk med just sånna här övningar, inte ritktigt trott på att det ger någonting. Men det visade sig att jag hade fel och jag är väldigt nöjd med övningen!
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback